Trendy

Gen Yes – síla optimistických mileniálů v podnikání

V dnešním světě urputného boje o úspěch musejí být korporace schopny přilákat a udržet si ty nejschopnější zaměstnance. Dospěla digitální generace a společnosti, které využijí jejího talentu, se dostanou na vrchol.

Do roku 2020 budou mileniálové představovat 50 % všech zaměstnanců po celém světě a začnou obsazovat seniorské pozice ve všech sektorech. S troškou plánování se tito pracovníci stanou skvělou posilou stávajících týmů a budou hrát důležitou roli při přípravě obchodních činností na budoucnost.

Získejte konkurenční výhodu

Během pouhých dvou desítek let se zaměstnanci přestali krčit nad faxy a začali odesílat soubory ze svých smartphonů do cloudu. Mileniálům, kteří se rozvíjejí díky trvalým změnám, není blízká jen digitální inovace – vědí o starších technologiích a aktivně se snaží hledat oblasti, ze kterých přijde další vlna technických problémů. Ve volném čase přemýšlejí nad tím, jak bezproblémově zaplatit za doručení jídla smartphonem a jak by mohla být zajímavější digitální rozhraní v jejich oblíbených aplikacích. Tento pohotový a trvalý postoj je pro společnost velkým přínosem.

Pro mileniály je důležitý osobní rozvoj a kariérní ambice – 52 % tvrdí, že je zajímají zaměstnavatelé, kteří nabízejí možnosti růstu. Průzkum PwC ukazuje, že za nejcennější zaměstnaneckou výhodu považují školení a rozvoj. Tato ambiciózní mentalita vycházející ze sebezdokonalování je nezbytná při hledání inovativních způsobů, jak překonat obchodní cíle.

Mileniálové vystřídají používání notebooků, smartphonů, televize a dalších zařízení průměrně 27krát za hodinu – tedy 10krát častěji než předchozí generace. Pro tuto skupinu je pochopení technických inovací intuitivní, a proto je pro ni přirozený i multitasking.

Přizpůsobte pracoviště novým zaměstnancům

Pro většinu mileniálů je při zvažování pracovní nabídky důležitější flexibilita a svoboda než výše platu. Mileniálové práci vnímají jako dočasné projekty a jsou méně ochotní než předchozí generace jí přizpůsobit svůj život. Společnosti, které nabízejí flexibilní pracovní dobu a různé umístění kanceláří, jim mohou pomoci s plněním povinností i vlastních potřeb.

Ze studie provedené Bentley University vyplývá, že 89 % zástupců mladší generace kontroluje e-maily a odpovídá na ně i po skončení pracovní doby. A podle EY 47 % mileniálů tvrdí, že se jejich pracovní doba za posledních pět let ve skutečnosti prodloužila. Kombinace hodinových činností s organizací práce zaměstnancům umožňuje vyhnout se vyčerpání a získat dobrý pocit z práce mimo pracovní dobu.

Technologie mění způsob, jakým mileniálové komunikují se svými nadřízenými i s kolegy. 41 % z nich tvrdí, že v práci preferují digitální komunikaci před osobním setkáním nebo telefonickým rozhovorem. Vedoucí představitelé společností umožňují změnu tím, že se přiklánějí ke komunikačním nástrojům, jako je Slack, Microsoft Teams a Workplace by Facebook. Tyto nástroje podněcují zaměstnance k tomu, aby se o své nápady dělili spontánně a bez omezení daných hierarchickou strukturou vedení. Spojení technického školení a mentoringu zajišťuje, aby všichni danou záležitost chápali stejně a byli otevřeni spolupráci. Generace Baby boomers těží z praktických přehledů, které jim umožňují udržet krok s nejnovějšími technologiemi, zatímco 80 % mileniálů preferuje pochvalu a zpětnou vazbu v reálném čase před formálním hodnocením pracovní výkonnosti.

Vzhledem k tomu, že mileniálové přestávají být na pracovištích menšinou a stávají se většinou, informace začnou být v podnicích předávány neformálně, spíše jako v rámci sítě než pouze směrem shora dolů.

Mileniálové vidí nástroje, které používají k práci, jako věčně proměnlivé, a proto se naučili rychle přizpůsobovat a reagovat na případné problémy. Díky vysoké míře přizpůsobivosti začínají měnit odvětví a vytvářet nové tržní příležitosti. Ne všichni z digitální generace se stanou Zuckerbergem, ale s tou správnou digitální infrastrukturou se společnosti mohou od svých technicky zdatných mileniálů hodně naučit.