Trendy

Neobyčejné zaměstnanecké výhody, které opravdu fungují

Pouze peněžité odměny nezaručí, že budou zaměstnanci v práci spokojení. Nedávný průzkum uvádí, že 57 % lidí si vybírá nové místo zejména podle dalších výhod, které jim nový zaměstnavatel nabízí. Okolo 80 % dokonce uvedlo, že by dodatečné výhody ocenilo více než zvýšení platu. Firmy se tomuto trendu přizpůsobují a aby si přitáhly a udržely nejlepší pracovníky, nabízejí stále kreativnější a lákavější zaměstnanecké výhody. Následující benefity jsme si oblíbili i my.

Purple Coins.Anglický název sice naznačuje, že se jedná o fialové mince, barva ani tvar žetonů ale není rozhodující. S plánem přišel singapurský startup, jež uvedl na trh seznamovací aplikaci LunchClick, a jeho princip je geniálně jednoduchý. Zaměstnanci svým kolegům darují Purple Coin vždy, když udělají něco dobrého. Purple Coins mohou zaměstnanci vyměnit za různé odměny od lístků do kina po dodatečné volno.

Sportovní lekce.Všichni víme, že z obchodního hlediska se péče o zdraví zaměstnanců rozhodně vyplatí. Stále více společností se již nespokojuje s tradičními sportovními aktivitami a nabízejí svým zaměstnancům sportovní balíčky, které odrážejí atmosféru, charakter a diverzitu firmy. Například společnost pro mezinárodní platební styk Swift svým zaměstnancům nabízí jógu, stolní tenis, plavání a tradiční čínské cvičení čchi-kung.

Extrémní aktivity.Dá se čekat, že kreativní startupy si pro své zaměstnance připraví i kreativní výhody. Přesto vás nejspíš překvapí, že popřední jihoafrická firma z oblasti firemní komunikace Missing Link nabízí tetování zdarma, nebo že společnost Dropbox pro své zaměstnance postavila hudební studio. Je to ale pravda. Firmy totiž dobře vědí, že takové výhody podporují seberealizaci a kreativitu zaměstnanců a zároveň jsou v souladu s identitou značky.

Tréninky dovedností pro život i kariéru.Americká společnost Asana vytváří software pro projektový management a pomáhá tak lidem řešit úkoly. Tomu odpovídají i zaměstnanecké výhody, které firma nabízí. Všichni zaměstnanci společnosti mají po skončení pracovní doby přístup k tréninku dovedností pro pracovní rozvoj i život. Mohou tak plně uplatnit svůj potenciál v práci i v osobním životě.

Cestování.Smyslem života není strávit ho v kanceláři a dobře zvolené zaměstnanecké výhody by to měly zohlednit. Měly by zaměstnancům pomoci vypnout a odpočinout si od práce, ale zároveň podporovat nadšení pro to, čemu se firma věnuje. Dodavatel snowboardového vybavení Burton například nabízí skipasy zdarma a Airbnb svým zaměstnancům každý rok vyhradí 2 000 dolarů na cestování a ubytování u uživatelů této platformy.

Rodinné poradenství.Někdy je těžké udržet rovnováhu mezi prací a osobními záležitostmi, což se může negativně projevit na rodinném životě. Indická společnost z oblasti IT služeb RMSI se odvážně postavila tomuto problému a nabízí svým zaměstnancům konzultace na téma rodičovství a vztahů, ale i možnost návštěvy dětského psychologa. Kromě toho společnost organizuje lekce fotografie, malování a hry na kytaru jako formu arteterapie.

Spací místnost.Při náročné práci a všech těch volnočasových aktivitách není divu, že se občas potřebujete prostě jen natáhnout. Studie naznačují, že jen v USA způsobuje únava v práci ztráty v hodnotě 411 miliard dolarů. Několik společností, mezi jinými i Google a Hootsuite, problém řeší tak, že zavedly spací místnosti a odpočívárny, kde si jejich zaměstnanci mohou v průběhu pracovního dne na chvíli zdřímnout.

Zaměstnanecké výhody a benefity se oprošťují od tradicí a konvencí a stále více představují jedinečné odvážné počiny. Nabídněte svým zaměstnancům to, po čem touží, a nejspíš zjistíte, že to dělá divy s celou společností.